Zo verbeter je jouw online vindbaarheid!

Het is voor een organisatie erg belangrijk om online goed zichtbaar te zijn. Dit zorgt ervoor dat ze gemakkelijk gevonden worden door de doelgroep en dat ze dus meer bezoekers trekken naar de website, waar eventueel klanten uit kunnen komen. Toch weten veel organisaties niet hoe ze dit aan moeten pakken en hoe ze de online vindbaarheid moeten vergroten. Geen zorgen! Wij vertellen je er in dit artikel meer over. Lees dus snel verder! 

Goede website 

Ten eerste is het belangrijk dat je een website hebt en dat deze goed is ingericht. Dit betekent dat de website gebruiksvriendelijk is en dat bezoekers meteen kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. Hiervoor kun je het beste een menubalk toevoegen aan je website, zodat mensen makkelijker kunnen navigeren. Hiernaast moet de website goed zichtbaar zijn op zowel de desktop versie als de mobiele versie. Het is namelijk erg vervelend als mensen op de mobiele versie niet alle tekst kunnen lezen. Dit zorgt voor irritatie, waardoor bezoekers snel doorgaan naar een website van de concurrent. En dit wil je natuurlijk voorkomen! Verder moet je website er professioneel en netjes uitzien! Houd het dus simpel en duidelijk. 

Zoekmachine optimalisatie 

Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd, richt zich op het optimaliseren van je website waardoor je hoger in de zoekresultaten in Google komt te staan. Hierbij is het erg belangrijk dat er goede content op je website staat en dat er relevante zoekwoorden worden gebruikt. Dit kun je doen door bijvoorbeeld elke maand een blog te plaatsen over een relevant onderwerp uit jouw branche. Door middel van SEO ziet Google dat jouw website relevant is en daarom zal je positie in de zoekresultaten ook verbeteren, waardoor je dus beter vindbaar bent door de klant. Heb je de kennis of mankracht niet in huis om dit zelf te verzorgen? Schakel dan een zoekmachine optimalisatie bureau in. 

Content delen 

We benoemden net al dat het belangrijk is om blogs te plaatsen op je website. Het is nóg belangrijker om deze ook zoveel mogelijk te delen met je netwerk. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je net een nieuwe website hebt. Deze zal door veel klanten nog niet gevonden gaan worden. Daarom is het belangrijk dat je bijvoorbeeld je blogs deelt op social media, zoals Facebook en LinkedIn. Hier zien veel mensen jouw bericht en als ze op de blog klikken, worden ze doorgeleid naar jouw website. 

Leave a Comment